مقالات پرینتر

آموزش نحوه پاک کردن حافظه پرینتر

شاید برای بسیاری از کاربرانی که حتی سالها است با پرینتر کار می کنند شنیدن اینکه پرینتر حافظه دارد تعجب برانگیز باشد. حافظه پرینتر از جمله امکانات و قابلیت هایی است که کمتر مورد توجه کاربران قرار می گیرد. به همین دلیل بسیاری از افراد ممکن است حتی ندانند که پرینتر آن ها دارای فضایی برای حافظه است. در این پست از وبلاگ اطلس مگ توضیح می دهیم که آیا پرینترها حافظه دارند یا نه و چگونه می توان حافظه پرینتر را برای محافظت از حریم خصوصی پاک کرد.

آیا پرینترها حافظه دارند؟

آیا پرینترها حافظه دارند؟ این سوال در بین کاربران پرینتر بسیار رایج است. پاسخ بله است؛ اکثر پرینترهای مدرن دارای حافظه هستند. این حافظه به پرینترها اجازه می دهد تا در حین پردازش کارهای چاپی، اطلاعات خاصی را به طور موقت ذخیره کنند. تصور کنید پرینتر شما هر صفحه ای را که چاپ کرده به خاطر بسپارد. این قابلیت مانند داشتن یک مغز فوق العاده بزرگ است که مدیریت آن برای هر چاپگری دشوار است. برای حل این مشکل، مدیریت حافظه پرینترها طوری طراحی شده اند که دارای حافظه موقت باشند. با این حال، درک این نکته ضروری است که حافظه پرینترها معمولاً محدود است و قابلیت ذخیره سازی طولانی مدت مانند کامپیوتر یا هارد دیسک خارجی را ندارد. اگر اقثدام به خرید پرینتر استوک کرده‌اید بهتر است حافظه موقت آن را پاک کنید.

نحوه پاک کردن حافظه پرینتر

اگر نگران حفظ سابقه چاپ خود در پرینتر هستید، می توانید چند مرحله ساده را برای پاک کردن آن انجام دهید. پاک کردن حافظه پرینتر می تواند به حفظ حریم خصوصی شما و جلوگیری از نقض احتمالی داده ها کمک کند. مراحل زیر را برای حذف حافظه پرینتر دنبال کنید:

پاک کردن حافظه پرینتر با استفاده از منوی پرینتر

پاک کردن حافظه پرینتر با استفاده از منوی پرینتر

با روشن کردن پرینتر و رفتن به صفحه کنترل یا نمایش منو می توانید به منوی پرینتر دسترسی پیدا کنید. این فرآیند ممکن است بسته به مدل پرینتر یا شرکت شما متفاوت باشد، اما معمولاً می توانید با فشار دادن دکمه «Menu» یا «Settings» در کنترل پنل آن را پیدا کنید.
پیدا کردن تاریخچه پرینتر آسان است. پس از ورود به منوی پرینتر، به دنبال گزینه «Printer History» یا «Print History» باشید. اینجا جایی است که پرینتر شما اطلاعات مربوط به کارهای چاپی پردازش شده اخیر را ذخیره می کند.
برای حذف تاریخچه چاپ از حافظه پرینتر، گزینه «Delete» یا «Clear» را انتخاب کنید. هنگامی که از شما پرسیده شد، «yes» را انتخاب کنید تا همه گزارش های پرینتر به طور دائم حذف شوند.

اگر پرینتر شما امکان اتصال به شبکه را دارد و شما در طی مراحل نیاز به پیدا کردن آدرس IP پرینتر خود دارید، مقاله ما در این مورد را مطالعه کنید.

آیا پرینترها داده ها را ذخیره می کنند؟

به غیر از تاریخچه چاپ موقت، پرینترها داده ها را مانند رایانه یا دستگاه ذخیره سازی خارجی ذخیره نمی کنند. حافظه موجود در یک چاپگر معمولاً برای پردازش کارهای چاپی و اطمینان از عملیات چاپ روان استفاده می شود. پس از اتمام کار چاپ، داده ها معمولاً از حافظه چاپگر پاک می شوند.

چاپ مجدد با استفاده از تاریخچه پرینتر

گاهی اوقات، ممکن است لازم باشد سندی را که قبلاً چاپ کرده اید دوباره چاپ کنید. اگر چاپگر شما از عملکرد چاپ مجدد پشتیبانی می کند، می توانید به راحتی به تاریخچه پرینتر دسترسی پیدا کنید و چاپ را مجدد انجام دهید. برای چاپ مجدد از تاریخچه پرینتر مراحل زیر را دنبال کنید:
پرینتر خود را روشن کنید و همانطور که قبلا توضیح داده شد به منوی پرینتر دسترسی پیدا کنید. در فهرست تاریخچه پرینتر به دنبال سندی باشید که می خواهید دوباره چاپ کنید. سند را انتخاب کنید و گزینه (Reprint) را از منو انتخاب کنید. پرینتر درخواست را پردازش کرده و رکورد را بازتولید می کند. بنابراین پرینتر ها حافظه قابل بازیابی دارند.

جمع بندی

اگر با این سوال درگیر هستید که (آیا پرینترها حافظه دارند یا خیر؟) باید بگوییم که پرینترها نوعی حافظه دارند، اما مانند یک تخته سیاه است که بعد از پر شدن پاک می شود. در واقع پرینترها تمام تاریخچه چاپ خود را برای همیشه نگه نمی دارند.
اگرچه پرینترها دارای حافظه هستند، اما از تاریخچه چاپ موقت استفاده می کنند و از حفظ داده ها در مدت زمان طولانی پشتیبانی نمی کنند. پاک کردن تاریخچه چاپگر ممکن است کمک زیادی به حفظ حریم خصوصی شما کند. با کمک دستورالعمل های این پست از وبلاگ اطلس مگ، پاک کردن تاریخچه پرینتر و چاپ مجدد اسناد کار آسانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *