مقالات پرینتر

چرا پرینتر کمرنگ چاپ می‌کند ؟

یکی از مشکلات بزرگی که ممکن است در زمان استفاده از پرینتر به آن بربخورید، چاپ کم‌رنگ توسط پرینتر است. این امر می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، زیرا ممکن است وقتی می‌خواهید یک سند مهم یا عکس را چاپ کنید، نتیجه نهایی بسیار کم‌رنگ و غیر قابل خواندن باشد. وقتی سند چاپ شده نهایی را با فایل اصلی مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که پرینتر فرایند چاپ را کمرنگ یا حتی محو انجام داده است. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید در این مقاله از اطلس مگ به توضیح این مشکل و نحوه حل آن پرداخته ایم. در ادامه با ما همراه باشید:

دلایل چاپ کمرنگ پرینتر

به طور کلی، چند دلیل می‌تواند باعث کم‌رنگ چاپ شدن سند در پرینتر می شود:

  • اولین مورد که می‌توانید چک کنید، مربوط به تنظیمات پرینتر است. گاهی اوقات، تنظیمات پیش‌فرض پرینتر ممکن است به گونه‌ای تنظیم شده باشد که باعث چاپ کم‌رنگ شود. بهتر است از منوی تنظیمات پرینتر استفاده کنید و مطمئن شوید که تنظیمات رنگ و کیفیت چاپ به درستی اعمال شده است. اگر پرینتر در این مرحله احتیاج به ریست کردن داشت، مقاله ما در مورد نحوه ریست کردن پرینتر را بخوانید. برای چک کردن این مورد، مراحل زیر را دنبال کنید:
  1. بر روی گزینه “File” کلیک کنید.
  2. سپس دکمه “Print” را برای چاپ فایل بفشارید.
  3. در پنجره بازشده، گزینه “Printer Properties” را انتخاب کنید.
  4. پس از باز شدن پنجره مربوطه، بخش “Print/Quality” را انتخاب کرده و تیک گزینه “Econo Mode” را بردارید. با برداشتن این تیک، سند‌ها با کیفیت بهتری چاپ خواهند شد.
  • دومین مورد که باید چک کنید، میزان تونر یا جوهر کارتریج است. معمولاً کمرنگی، ناشی از کمبود تونر یا جوهر است. برای بررسی میزان باقیمانده تونر یا جوهر، به بخش control panel دستگاه مراجعه کنید و قسمت printer properties بررسی کنید. در این صورت، بهتر است کارتریج را با یک کارتریج جدید تعویض کنید و یا آن را شارژ کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که مشکلی در کارتریج وجود ندارد. ذکر این نکته مهم است که استفاده از کارتریج‌های ارزان و بی‌کیفیت ممکن است به دستگاه آسیب برساند. توجه کنید که توصیه نمی‌شود در هنگام رو به اتمام بودن کارتریج تونر، آن را از دستگاه خارج و تکان دهید، زیرا این عمل ممکن است به مگنت کارتریج آسیب برساند یا باعث نشت تونر شود.
  • اگر پرینتر شما جوهرافشان است، در سومین مرحله باید هد پرینتر را بررسی کنید. نازل‌های هد پرینتر ممکن است مسدود شده باشند و باعث کمرنگی چاپ شود. برای تمیز کردن هد پرینتر، می‌توانید از روش‌های دستی یا نرم افزاری استفاده کنید.
  • همچنین، ممکن است خطای نرم‌افزاری نیز باعث کم‌رنگ شدن چاپ پرینتر شود. در این صورت، بهتر است درایورهای پرینتر را بروزرسانی کنید یا از یک نرم‌افزار دیگر برای چاپ استفاده کنید و ببینید آیا مشکل حل می‌شود یا خیر.

نگهداری از پرینتر برای بهبود کیفیت چاپ

نگهداری از پرینتر برای بهبود کیفیت چاپ

اگر پرینتر شما دچار افت کیفیت چاپ شده، می توانید مقاله ما در مورد دلایل کاهش کیفیت چاپ در پرینتر را بخوانید. برای بهبود کیفیت چاپ در چاپگرهای جوهری و لیزری، می‌توانید روی عوامل مختلفی تمرکز کنید، از جمله این موارد می توان به تمیز کردن دستگاه از گرد و غبار، نگهداری مناسب از کارتریج تونر و استفاده از کاغذ و کارتریج با کیفیت بالا اشاره کرد.

  •  مطمئن شوید که سند یا تصویری که قصد چاپ آن را دارید، از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
  • از خرید کارتریج‌های ارزان و تقلبی خودداری کنید زیرا ممکن است کیفیت چاپ و عمر مفید دستگاه را کاهش دهند. همچنین از فروشگاه‌های معتبر برای خرید کارتریج مناسب استفاده کنید.
  • از استفاده از کاغذهای با کیفیت و استاندارد استفاده کنید تا کیفیت چاپ را بهبود بخشید.
  • فریمور و درایور پرینتر را به‌روزرسانی کنید. بروزرسانی درایور پرینتر را از طریق سایت سازنده آن انجام دهید تا کیفیت چاپ و عملکرد دستگاه بهبود یابد.
  • برای نصب و قرارگیری پرینتر، بهترین مکان را انتخاب کرده و از قرار دادن پرینتر در نزدیکی منابع گرما و حرارت خودداری کنید.
  • تمیز کردن پرینتر در بازه های زمانی معین بسیار مهم است. گرد و غیار و آلودگی هایی که در طول زمان روی دستگاه مینشیند را به طور کامل پاک کنید. بهتر است طبق دستورالعمل سازنده دستگاه را تمیز کنید تا آسیب نبیند. مقاله نحوه تمیزکردن پرینتر لیزری را در این مورد مطالعه کنید.
  • باید تمرکز خود را بر روی وضوح و شفافیت تصاویر به حداکثر ببرید. وارد منوی چاپ شوید و تنظیمات dpi را بین ۷۴ تا ۲۴۰۰ تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که هر چه مقدار dpi بیشتر باشد، کیفیت چاپ پرینتر لیزری نیز بهتر خواهد بود.

اگر پس از بررسی و کنترل تمامی این موارد هنوز با مشکل کمرنگی در چاپ روبرو هستید، بهتر است با همکاران واحد تعمیرات ما در اطلس پرینتر تماس بگیرید. شماره تماس 45277-021 در اختیار شما است تا از کمک کارشناسان در این زمینه استفاده کنید. شرکت اطلس پرینتر در زمینه فروش و خدمات پس از فروش ماشین‌های اداریو خدمات مرتبط مانند شارژ کارتریج به شما کمک می کند.

جمع بندی 

اگر پرینتر شما با مشکل کمرنگی در چاپ مواجه شده است، مورادی مانند تنظیمات دستگاه، میزان جوهر یا تونر کارتریج، بروزرسانی درایور و تمیز کردن دستگاه را چک کنید. اگر هنوز هم مشکل کم رنگی چاپ وجود داشت، بهتر است دستگاه را به تعمیرگاه مجاز بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *