مقالات دستگاه کپی

راهنمای خرید دستگاه کپی رنگی

راهنمای خرید دستگاه کپی رنگی

امروزه وجود دستگاه کپی در بسیاری از کسب و کارها لازم و ضروری می‌باشد. دستگاه‌های کپی متنوعی با امکانات متفاوت در بازار امروز موجود می‌باشد. البته شما بایستی انتظارات خود را از دستگاه کپی در نظر گرفته و با توجه به حجم کاری و نوع نیاز خود، دستگاه کپی مناسب را انتخاب نمایید. دستگاه کپی رنگی همانطور که از نام آن پیدا است، دستگاهی است که امکان کپی به صورت رنگی را دارد. اگر به دنبال خرید دستگاه کپی رنگی هستید، در ادامه با این مقاله از اطلس مگ همراه باشید.

دستگاه کپی رنگی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

دستگاه کپی رنگی یک دستگاه الکترونیکی است که برای تکثیر تصاویر رنگی در اندازه‌های مختلف استفاده می‌شود. این دستگاه قادر است تصاویر رنگی را از منابع مختلفی مانند اسناد، تصاویر، عکس‌ها و سایر مدارک گرفته و آن‌ها را در قالب کپی‌های رنگی تکثیر کند. دستگاه کپی رنگی عملکردی مشابه دستگاه کپی سیاه و سفید دارد، با این تفاوت که قادر به تکثیر تصاویر رنگی است. این دستگاه از تکنولوژی چهار رنگ اصلی (آبی، مشکی، زرد و قرمز) استفاده می‌کند تا تصاویر رنگی را با دقت و مشابه رنگی اصلی تولید کند.

دستگاه کپی لیزری رنگی یک نوع دستگاه کپی رنگی است که از تکنولوژی لیزری برای تولید تصاویر رنگی استفاده می‌کند. این دستگاه قادر است تصاویر رنگی را با دقت و وضوح بالا تکثیر کند و معمولاً در محیط‌های اداری، مراکز چاپ و کپی، استودیوهای طراحی و صنایع چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه‌های کپی لیزری رنگی قادر به تولید تصاویر با کیفیت بالا، جزئیات دقیق رنگی، و پوشش رنگی گسترده هستند. این دستگاه‌ها عموماً قابلیت‌های دیگری مانند اسکن و پرینت مستقیم را نیز دارا می‌باشند.

پیش از نهایی کردن خرید دستگاه کپی ، بایستی با فاکتورهای یک دستگاه کپی خوب آشنا شوید و باتوجه به این موارد یک دستگاه کپی را برای خود گزینش نمایید. از مهم‌ترین فاکتورهایی که نیاز به بررسی دارند می‌توان به رزولوشن و دقت کپی، سرعت کپی، عمق کپی، نحوه اتصال به دستگاه‌ها و قابلیت‌های اضافی دیگر اشاره کرد.

دستگاه کپی رنگی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

رزولوشن کپی

از دیگر نکات مهم در حین خرید دستگاه کپی رنگی، دقت یا همان رزولوشن دستگاه کپی بوده که با واحد dpi نشان داده می­‌شود. درواقع رزولوشن همان چگالی یا اندازه­‌ی نقاطی است که پس از کپی در یک اینچ از کاغذ قرار می­‌گیرد. با بالا رفتن میزان dpi، اطلاعات دریافتی از تصویر نیز افزایش داده شده و در نتیجه جزئیات و کیفیت خروجی نیز بالا می‌­رود. به عنوان نمونه دستگاه کپی کونیکا مینولتا 652 دارای رزولوشن 600×600 dpi بوده که بهترین رزولوشن کپی محسوب می­‌شود.

سرعت کپی

در ادارات و سازمان­‌ها، سرعت انجام عملیات کپی اهمیت بسیاری دارد. درواقع حجم کاری بالا در ادارات باعث می­‌شود که به دستگاهی با سرعت بالا نیاز داشته باشید. سرعت کپی را با واحد برگ در دقیقه یا PPM نشان داده که درواقع همان تعداد کاغذهای کپی شده در هر دقیقه می‌­باشد.

چاپ دورو

دربرخی دستگاه‌­ها، امکان چاپ دورو اتومات یا همان خودکار وجود دارد. بدین رو نیازی به پشت و رو کردن برگه‌­ها نیست و می‌­توان به راحتی و بدون اتلاف وقت، با دستگاه کار کرد.

پورت­‌های ورودی و خروجی

برای اتصال دستگاه کپی به دیگر دستگاه­‌ها، پورت­‌های متعددی تعبیه شده است. برای اتصال دستگاه کپی به یک دستگاه کامپیوتر می­‌توان از پورت­‌های USB استفاده نمود. حال اگر بخواهید دستگاه کپی را به تعدادی کامپیوتر متصل کنید، با شبکه سازی از طریق اتصال کابل اینترنت به پورت LAN می­توانید این امر را ممکن سازید.

ظرفیت سینی کاغذ

در هر دستگاه ظرفیت سینی کاغذ متفاوت است. به عنوان مثال، سینی کاغذ دستگاه کپی شارپ SHARP BP-10C20T، به صورت استاندارد 350 برگ ظرفیت دارد؛ اما در بیشترین حالت می‌­توان ظرفیت 1850 برگ کاغذ را از آن انتظار داشت.

سایز کپی

بایستی توجه کنید که شما از چه سایز کاغذی استفاده می­‌کنید و به چه دستگاهی نیاز دارید. اغلب دستگاه کپی­‌های رنگی از سایز کاغذ A4 پشتیبانی می­‌کنند. اما اگر به کپی کاغذهای بزرگ­تری همچون A3 نیاز دارید، بایستی دستگاه کپی مناسب این کاغذها را تهیه کنید.

بزرگنمایی

وجود قابلیت بزرگنمایی تصاویر کپی شده از دیگر امکانات عالی دستگاه‌­های کپی می‌­باشد. تغییر اندازه سند بین بازه­ی 25 تا 400 درصد از رایج‌­ترین قابلیت‌­های این دستگاه­‌ها می‌­باشد.

حافظه

دستگاه­‌های کپی، مقداری حافظه داخلی دارند تا تعدادی از اسناد را در حافظه­‌ی خود ذخیره نمایند. این حافظه از 256 مگابایت تا 2 گیگابایت متغیر می­‌باشد. در صورتی که حجم زیادی از مدارک چاپی دارید یا قرار است کاربرهای بسیاری به دستگاه متصل شوند، بهتر است دستگاهی با حافظه­‌ی بالایی تهیه نمایید تا سرعت دستگاه نیز بالا رود.

نمایشگر

بیشتر دستگاه­‌های کپی موجود در بازار، دارای نمایشگرهای LCD مناسب بوده که کاربری را آسان کرده‌اند. کیفیت نمایشگر و دکمه­‌های کلیدی موجود بر روی دستگاه سبب راحت­‌تر شدن کاربری دستگاه شده و ارزش خرید را بالاتر می­‌برد.

مدت زمان گرم شدن دستگاه

از دیگر نکاتی که بایستی به آن توجه نمایید، زمان گرم شدن دستگاه و زمان تهیه‌­ی اولین کپی می‌­باشد. هرچه دستگاه‌­ها پیشرفته­‌تر باشند، زمان کمتری برای گرم شدن و تهیه­‌ی اولین کپی لازم دارند. به عنوان مثال دستگاه کپی توشیبا TOSHIBA e-STUDIO 2020AC به 13 ثانیه برای گرم شدن دستگاه و 7 ثانیه برای تهیه­‌ی اولین کپی نیاز دارد.

حجم توان کاری ماهانه

از دیگر مسائلی که در هنگام خرید دستگاه کپی بایستی به آن توجه نمایید، حجم کاری مورد انتظار خود از دستگاه می‌­باشد. علی الخصوص این موضوع برای ادارات و سازمان­‌ها، اهمیت بسیاری دارد.

اندازه دستگاه

با توجه به طراحی ابعاد و وزن دستگاه، کاربری آن متفاوت می­‌باشد. دستگاه­‌های رومیزی ابعاد کوچکتر و وزن کمتری دارند. درمقابل دستگاه­‌های ایستاده از ابعاد و وزن بیشتری برخوردار بوده و برای دفاتر بزرگ با حجم کاری بالا طراحی شده‌­اند. دستگاه‌­های ایستاده قابلیت‌­های بیشتری داشته و چندین کشوی تغذیه کاغذ دارند.

دستگاه­‌های همه کاره

دستگاه­‌های کپی چند منظوره یا همه کاره، علاوه بر انجام عملیات کپی کارهای دیگری نیز انجام می­‌دهند. به عنوان مثال دستگاه کپی توشیبا TOSHIBA e-STUDIO 2020AC می­‌تواند هر 4 عملکرد پرینت، کپی، اسکن و فکس را انجام دهد و شما را از خرید دستگاه دیگر بی‌نیاز سازد.

امکانات دستگاه

با پیشرفته‌­تر و مدرن­‌تر شدن دستگاه، می‌­توان از آن انتظار داشتن امکانات بیشتری همچون نمایشگرهای لمسی و رنگی، اتصالاتی چون بلوتوث و وای‌فای را داشت.

تفاوت کپی رنگی و سیاه و سفید

دستگاه­‌های کپی سیاه و سفید تنها از تونر مشکی پشتیبانی می­کنند. بدین رو فقط می‌توانند کپی سیاه و سفید ر انجام دهند. اما بالعکس، دستگاه­‌های رنگی از تونرهای بیشتری پشتیبانی کرده و علاوه بر انجام کپی رنگی، می­‌توانند کپی سیاه و سفید را نیز انجام دهند. بدین رو اگر به دستگاهی پیشرفته‌­تر و حرفه­‌ای تر نیاز دارید، بایستی به خرید دستگاه کپی رنگی روی آورید. البته هزینه‌ی خرید و نگهداری همچون موارد مصرفی و سرویس دستگاه کپی سیاه و سفید کمتر از دستگاه کپی رنگی می‌باشد. بدین رو ترجیح کاربران همواره خرید دستگاه کپی سیاه و سفید را می‌باشد.

برندهای تولید کننده فتوکپی رنگی

برندهای تولید کننده فتوکپی رنگی

برندهای بسیاری همچون کداک، اپسون، کانن، توشیبا، شارپ، کونیکا، برادر، اچ پی، ای ویژن، فوجیتسو، پلاستک و… به تولید انواع دستگاه کپی روی آورده‌­اند.

دستگاه کپی شارپ

برند شارپ را بیشتر در زمینه‌­ی تولید تلویزیون و مانیتورها می­‌شناسیم اما در تولید دستگاه­‌های کپی نیز به خوبی عمل کرده است. دستگاه­‌های این برند دارای نمایشگرهای لمسی با اندازه‌­ی 10.1 اینچ بوده تا کاربر به راحتی بتواند دستگاه خود را کنترل نماید.

دستگاه کپی توشیبا

یکی از قدیمی‌­ترین و بهترین برندهای تولید کننده محصولات الکتریکی، برند توشیبای ژاپنی می­باشد. انواع دستگاه کپی توشیبا با قابلیت­‌های متفاوت در بازار موجود بوده که تمامی این مدل‌­ها، کیفیت ساخت بالایی دارند.

دستگاه کپی اچ پی

برند اچ پی، از برندهای مطرح دستگاه­‌های اداری می­‌باشد. این برند به تولید دستگاه‌های چندمنظوره و همه کاره با بهترین متریال روی آورده است. بدین رو طرفداران بسیاری از گذشته تا به امروز جذب کرده است.

دستگاه کپی کانن

برند کانن از معروف‌­ترین و فعال‌­ترین تولید کنندگان این صنعت می‌­باشد. مدل­‌های برند کانن با توجه به قابلیت­‌هایی که دارند، از قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌­ای نیز برخوردار می­‌باشند.

دستگاه کپی کونیکا

از دیگر برندهای مطرح در زمینه‌­ی تولید انواع دستگاه کپی، برند کونیکا می‌­باشد. تولیدات این برند با متریال درجه یک ساخته شده و کیفیت ساخت بالایی دارند. همچنین قابلیت­‌های بسیاری در این دستگاه‌­ها تعبیه شده تا کاربری آن­‌ها آسان­‌تر شود.

دستگاه کپی رنگی ارزان قیمت

بدیهی است که قیمت دستگاه کپی رنگی از دستگاه کپی سیاه و سفید بیشتر است. البته با هر بودجه و نیازی، دستگاه مناسبی موجود بوده که می‌­توانید تهیه نمایید. بدین رو در وهله­‌ی اول بایستی انتظارات خود را از دستگاه خود در نظر گرفته و سپس به انتخاب یک مدل روی آورید. از ویژگی‌­هایی که بایستی در نظر داشته باشید، حجم کپی دستگاه، سرعت کپی، رزولوشن کپی، تعداد کپی متوالی و… بوده و با توجه به بودجه‌­ی خود یکی از مدل‌­ها را برگزینید. برای انتخاب بهتر و راحت­‌تر شما، مجموعه‌ی اطلس پرینتر 6 مدل از بهترین دستگاه کپی‌های رنگی از برندهای متفاوت را در ادامه به شما معرفی کرده است تا بتوانید با این دستگاه‌ها آشنا شوید و با بررسی‌های لازم و در نظر گرفتن بودجه‌­ی خود، یکی را انتخاب نمایید. البته اطلس پرینتر، دستگاه‌های کپی استوک و دست دوم را نیز ارائه داده و با بهترین و مناسب‌­ترین قیمت به فروش می­‌گذارد. روشن است که قیمت دستگاه کپی‌های رنگی  دست دوم بسیار مناسب­‌تر و مقرون به صرفه‌­تر از مدل نوی آن می‌­باشد.

معرفی مدل های دستگاه کپی رنگی

در ادامه شما را با 6 مدل از بهترین و پرفروش‌­ترین دستگاه کپی­‌های رنگی با برندهای محبوب و معتبر دنیا آشنا می­‌کنیم:

دستگاه کپی شارپ SHARP BP-10C20T

دستگاه کپی شارپ SHARP BP-10C20T

دستگاه کپی شارپ SHARP BP-10C20T، یک دستگاه همه کاره اداری بوده که کاربری بسیار آسانی دارد. این دستگاه کپی با ابعاد 560×560×560 میلی‌متر و وزن 47 کیلوگرم به تولید رسیده است. درواقع این دستگاه کپی شارپ، یک دستگاه همه کاره­‌ی حرفه‌­ای اداری به حساب می­‌آید.

  • سایز کاغذ: A3 تا A5
  • کاربری: چهار کاره (پرینت، کپی، اسکن، فکس)
  • رزولوشن: 600×600 dpi
  • دابلکس: دارد
  • سرعت کپی: 20 برگ در دقیقه
  • کارتریج سازگار: BP-10C20T
  • تعداد کپی متوالی: 999
  • ظرفیت سینی: استاندارد 350 برگ، حداکثر 1850 برگ
  • اتصالات: USB 2.0, Network
  • زمان گرم شدن دستگاه: 29 ثانیه
  • زمان تهیه اولین کپی: 8 ثانیه
  • حافظه دستگاه: 2GB

دستگاه کپی شارپ SHARP BP-20C25

دستگاه کپی شارپ SHARP BP-20C25

دستگاه کپی شارپ SHARP BP-20C25 وضوح بسیار بالایی داشته و کیفیت خروجی آن فوق­ العاده می‌­باشد. این دستگاه کپی برای ادارات و بایگانی‌­ها که حجم کاری بالایی دارند نیز مناسب می‌­باشد. این دستگاه کپی شارپ دارای ابعاد 560×560×653 میلی‌متر و وزن 52 کیلوگرم می­‌باشد. بدنه­‌ی خارجی دستگاه کپی شارپ BP-20C25 از پلاستیک مقاوم به ضربه و خط و خش ساخته شده است.

  • سایز کاغذ: A3
  • کاربری: سه کاره (پرینت، کپی، اسکن)
  • رزولوشن: 600×600 dpi
  • دابلکس: دارد
  • سرعت کپی: 25 برگ در دقیقه
  • کارتریج سازگار: Sharp BPGT20BA
  • تعداد کپی متوالی: 999
  • ظرفیت سینی: استاندارد 350 برگ و حداکثر 1850 ﺑﺮگ
  • اتصالات: USB 2.0, Network
  • زمان گرم شدن دستگاه: 25 ثانیه
  • زمان تهیه اولین کپی: 8 ثانیه
  • حافظه دستگاه: 2GB

دستگاه کپی توشیبا TOSHIBA e-STUDIO 2020AC

دستگاه کپی توشیبا TOSHIBA e-STUDIO 2020AC

دستگاه کپی توشیبا TOSHIBA e-STUDIO 2020AC دارای یک پنل لمسی 10.1 اینچی بوده که کاربری آن را بسیار آسان کرده است. این دستگاه کپی با ابعاد 662×586×575 میلی‌متر و وزن 57 کیلوگرم تولید شده است.

  • سایز کاغذ: A3
  • کاربری: چهار کاره (پرینت، کپی، اسکن، فکس)
  • رزولوشن: 1200×1200 dpi
  • دابلکس: دارد
  • سرعت کپی: 20 برگ در دقیقه
  • کارتریج سازگار: TOSHIBA e-STUDIO 2020AC
  • تعداد کپی متوالی: 999
  • ظرفیت سینی: استاندارد 1200 برگ، حداکثر 2900 برگ
  • اتصالات: USB 2.0, Network
  • زمان گرم شدن دستگاه: 13 ثانیه
  • زمان تهیه اولین کپی: 7 ثانیه
  • حافظه دستگاه: 2GB

دستگاه کپی اچ پی HP M775dn

دستگاه کپی اچ پی HP M775dn یکی از کم استهلاک‌­ترین دستگاه­‌های کپی بازار بوده که طرفداران بسیاری دارد. ابعاد و وزن این دستگاه به ترتیب 595×639×592 میلی‌متر و 63.7 کیلوگرم می­‌باشد. همچنین این دستگاه کپی از فناوری لیزری رنگی بهره برده است.

  • سایز کاغذ: A3
  • کاربری: سه کاره (پرینت، کپی، اسکن)
  • رزولوشن: 600×600 dpi
  • دابلکس: دارد
  • سرعت کپی: 30 برگ در دقیقه
  • کارتریج سازگار: HP 651A
  • تعداد کپی متوالی: 99
  • ظرفیت سینی: 250+100 برگ
  • اتصالات:  USB2.0 ،Ethernet
  • زمان تهیه اولین کپی: 9 ثانیه
  • حافظه دستگاه: 1536 مگابایت

دستگاه کپی کونیکا مینولتا Konica Minolta 652

دستگاه کپی کونیکا مینولتا Konica 652

دستگاه کپی کونیکا مینولتا 652 رزولوشن فوق العاده­‌ای داشته و برای ادارات و سازمان‌­ها با حجم کاری بالا نیز مناسب است. این دستگاه کپی از ابعاد 650×879×1155 میلی‌متر و وزن 221 کیلوگرم برخوردار است.

  • سایز کاغذ: A3
  • کاربری: سه کاره (پرینت، کپی، اسکن)
  • رزولوشن: 600×600 dpi
  • دابلکس: دارد
  • سرعت کپی: 65 برگ در دقیقه
  • تعداد کپی متوالی: 999
  • ظرفیت سینی: استاندارد 500 برگ و حداکثر 3650 ﺑﺮگ
  • اتصالات: USB1 و USB2 و LAN
  • زمان گرم شدن دستگاه: 60 ثانیه
  • زمان تهیه اولین کپی: 4.8 ثانیه
  • حافظه دستگاه: 2GB

دستگاه کپی رنگی از کجا بخریم؟

برای خرید دستگاه کپی اداری بایستی فروشگاه‌های معتبر و با سابقه را انتخاب نمایید تا دستگاه­‌های اصلی را با ضمانت کیفیت ارائه دهند. اطلس پرینتر با سابقه و اعتبار بالایی که دارد، بهترین دستگاه های کپی اداری را به صورت اورجینال و با پایین‌ترین قیمت به خریداران خود ارائه می‌­دهد. در فروشگاه اینترنتی اطلس پرینتر می­‌توانید این دستگاه کپی‌های رنگی را در برندها و مدل­‌های متنوع یافت نموده و با بالاترین کیفیت و به صورت اورجینال خریداری کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید رایگان می­‌توانید با متخصصین و مشاورین این مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *