مقالات اسکنر

اسکنر استوک بخریم یا اسکنر آکبند؟

اسکنر استوک بخریم یا اسکنر آکبند؟

اگر به دنبال خرید اسکنر هستید، ممکن است در انتخاب میان اسکنر استوک یا اکبند سردرگم شده باشید. با توجه به قیمت های بالای برخی از دستگاه ها و محدودیت بودجه و هزینه بسیاری از کاربران به دنبال خرید دستگاه های کارکرده هستند. دستگاه اسکنر یک ماشین اداری است که در بسیاری از شرکت ها، ارگان ها و سازمان ها مورد استفاده کاربران است. اسکنر برای بایگانی دیجیتال کاغذهای فیزیکی استفاده می شود. نگهداری و طبقه بندی کاغذها کار سخت و پیچیده ای است. شما می توانید از طریق اسکنر تمامی کاغذ ها را اسکن کنید و در فضایی در سیستم کامپیوتری یا سرور ذخیره کنید. این نوع بایگانی هم فضای فیزیکی مکان شما را اشغال نمی کند و هم دسترسی به آن ها بسیار آسان تر است. اگر شما هم به دنبال خرید اسکنر هستید و این سوال برایتان پیش آمده که ( اسکنر استوک بخریم یا اسکنر آکبند؟ ) بهتر است در ادامه این مطلب با شما همراه باشید.

تصمیم گیری بین خرید اسکنر استوک (دست دوم) یا اسکنر آکبند (نو)، به عوامل متعددی بستگی دارد که باید در نظر گرفته شوند. در زیر برخی از مزایا و معایب هر گزینه را بررسی می کنم:

مزایای اسکنر استوک (کار کرده)

قیمت پایین تر: اسکنرهای استوک به طور معمول با قیمتی کمتر از اسکنرهای آکبند عرضه می شوند.

قابلیت های مشابه: اسکنرهای استوک قابلیت های کاملا مشابهی با معادل اسکنرهای آکبند مدل خود را دارند و با قیمتی پایین تر، می توانید امکانات مشابهی را در اختیار داشته باشید.

اسکنرهای استوک اروپایی : با توجه به اینکه بسیاری از اسکنرهای استوک موجود در بازار در اروپا استفاده شده اند، کارکرد پایینی دارند و کاملا سالم هستند.

معایب اسکنر استوک (کار کرده)

عمر مفید کمتر: اسکنرهای استوک معمولاً قبلاً استفاده شده اند و ممکن است دارای عمر مفید کمتری باشند. این به معنای احتمال بیشتر خرابی یا نیاز به تعمیر در آینده است.

عدم گارانتی قوی: بیشتر اسکنرهای استوک دیگر تحت گارانتی تولید کننده قرار ندارند و اگر مشکلی پس از خرید پیش بیاید، تعمیر آن ممکن است سخت یا گران باشد. اگر اسکنر استوک را از منبعی معتبر تهیه کنید، می‌توانید بهره‌مندی از گارانتی محدودی داشته باشید.

عدم به روزرسانی نرم‌افزاری: اسکنرهای استوک ممکن است به روزرسانی نرم‌افزاری جدید را نداشته باشند و از بعضی از قابلیت های جدیدتری که در اسکنرهای جدیدتر وجود دارد، محروم باشند.

عدم موجودی برخی قطعات : با توجه به قدیمی بودن مدل های اسکنر ممکن است برخی از قطعات آن در بازار موجود نباشد.

توزیع و محدودیت‌ها: اسکنرهای استوک ممکن است در مدل های محدودی در بازار موجود باشند که انتخاب شما را محدود می کند.

مزایای اسکنر آکبند (نو)

کارایی بالاتر: اسکنرهای آکبند معمولاً دارای قابلیت های پیشرفته تر، سرعت بیشتر و کیفیت بهتری هستند.

گارانتی: اکثراً اسکنرهای آکبند دارای گارانتی تولید کننده هستند که در صورت بروز مشکل، تعمیر رایگان یا تعویض اسکنر ارائه می دهند.

به روزرسانی نرم‌افزاری: شرکت های تولید کننده اسکنرهای آکبند معمولاً به روزرسانی های نرم‌افزاری رایگان ارائه می دهند که می توانید از قابلیت های جدید بهره ببرید.

تنوع مدل: اسکنرهای آکبند اغلب در مدل های مختلفی در دسترس عمومی قرار می‌گیرند و می‌توان به راحتی آن‌ها را از فروشگاه‌ها یا منابع دیگر تهیه کرد.

معایب اسکنر آکبند (نو)

قیمت بالاتر: اسکنرهای آکبند معمولاً قیمت بالاتری نسبت به اسکنرهای استوک دارند.

هزینه بالای تجهیزات جانبی: ممکن است نیاز به هزینه بیشتری برای خرید لوازم جانبی اسکنر آکبند داشته باشید، مانند نرم‌افزارهای اضافی یا کیت‌های تعمیر و نگهداری که باید برای دستگاه تهیه کنید.

با توجه به مزایا و معایب فوق، تصمیم بین خرید اسکنر استوک یا آکبند بستگی به نیازها و ترجیحات شما دارد. اگر بودجه معیار مهمی برای شماست و قادر به قبول مشکلات ممکن در آینده هستید، می توانید به دنبال یک اسکنر استوک بگردید. اما اگر می خواهید از قابلیت ها، کیفیت و گارانتی بهتری برخوردار شوید و تمایل به خرید محصول جدیدتری دارید، اسکنر آکبند ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد.

بررسی نیازها و استفاده موردی شما نیز در تصمیم‌گیری مهم است. اگر نیازهای شما به یک اسکنر ساده با کارایی محدود است و قابلیت‌های پیشرفته تری نیاز ندارید، ممکن است اسکنر استوک کفایت کند. اما اگر برای استفاده حرفه‌ای یا در دسترس بودن قابلیت‌های پیشرفته، سرعت بیشتر و کیفیت بهتر از اسکنر نیاز دارید، اسکنر آکبند ممکن است انتخاب مناسبی باشد.

اسکنر استوک بخریم یا اسکنر آکبند؟

نکات مهم در خرید اسکنر استوک

توجه به این نکته ضروری است که بسیاری از دستگاه های استوک موجود در ایران استوک اروپا هستند. دستگاه اسکنر استوک اروپا نسبت به دستگاه های دیگر کم کارکرد و سالم تر هستند. در اروپا با توجه به اینکه به روز بودن در شرکت ها مهم است پس از استفاده چند ساله از دستگاه های مختلف، با وجود سالم بودن دستگاه آن را تعویض می کنند و دستگاه جدید را جایگزین می کنند. همین دستگاه ها به کشورهای خاورمیانه ای صادر می شوند و با قیمت کمتر به دست مصرف کننده ها می رسد. با توجه به همین توضیحات، خرید دستگاه اسکنر استوک می تواند انتخاب مناسبی برای بسیاری از کاربران باشد که نو بودن دستگاه برایشان اهمیت ندارد.

به طور کلی، خرید دستگاه‌های استوک و کارکرده می‌تواند یک راه مناسب برای کاهش هزینه‌ها و در عین حال به خرید یک محصول با کیفیت باشد. اما برخی نکات مهم را باید در نظر داشته باشید تا از خرید خوبی برخوردار شوید.

منبع خرید: از یک فروشگاه قابل اعتماد برای خرید اسکنر استوک استفاده کنید. این می‌تواند یک فروشگاه معتبر آنلاین یا فروشگاه‌های فیزیکی متخصص در فروش اسکنر استوک باشند. از ارائه دهنده‌های معتبر و قابل اعتماد که گارانتی و خدمات پس از فروش را ارائه می‌کنند، استفاده کنید.

وضعیت و کیفیت: بررسی وضعیت کلی و کیفیت اسکنر استوک قبل از خرید بسیار مهم است. بررسی بدنه، صفحه نمایش، کابل‌ها، قطعات داخلی و همچنین عملکرد اسکنر از جمله مواردی است که نیاز به توجه دارد. 

سازگاری با سیستم عامل: اطمینان حاصل کنید که اسکنر استوک با سیستم عامل کامپیوتر یا دستگاه شما سازگار است. بررسی نرم‌افزارهای مورد نیاز، درایورها و پشتیبانی از سیستم عامل مورد استفاده شده در دستگاه را انجام دهید.

تاریخ خرید و گارانتی: از تاریخ خرید و مدت گارانتی اسکنر استوک آگاه شوید. همچنین، بررسی کنید که آیا امکان تمدید گارانتی برای اسکنر وجود دارد یا نه.

قیمت: قیمت اسکنر استوک معمولاً کمتر از نسخه جدید آن است. از قیمت‌های موجود در بازار آگاهی کسب کنید و با قیمت اسکنرهای جدید مقایسه کنید تا بتوانید بهترین قیمت را برای خرید اسکنر استوک خود پیدا کنید.

مشخصات فنی: بررسی مشخصات فنی اسکنر استوک قبل از خرید ضروری است. از جمله مشخصاتی که می‌تواند مهم باشد، سرعت اسکن، رزولوشن، نوع رابط (USB، Wi-Fi و غیره) و قابلیت‌های خاص مانند اسکن دو رو، اسکن تصاویر رنگی و … می‌باشد. این مشخصات فنی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اسکنر استوک مورد نظر نیازهای خاص شما را برآورده می‌کند.

نظرات و بررسی‌ها: قبل از خرید اسکنر استوک، نظرات و بررسی‌های مشتریان قبلی را مطالعه کنید. این به شما کمک می‌کند تا در مورد عملکرد، اعتبار و رضایتمندی دیگران از اسکنر استوک مورد نظرتان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش: از قبل بررسی کنید که آیا فروشنده یا تولید کننده اسکنر استوک خدمات پس از فروش، پشتیبانی فنی و به‌روزرسانی نرم‌افزارها را ارائه می‌دهد یا خیر. این موارد در صورت بروز هرگونه مشکل در اسکنر شما بسیار حیاتی هستند.

با رعایت این نکات، می‌توانید خرید اسکنر استوک مناسبی را انجام دهید و از کیفیت و عملکرد آن راضی باشید.

اسکنر استوک بخریم یا اسکنر آکبند؟

خرید اسکنر استوک از اطلس پرینتر

شما می توانید از اطلس پرینتر اسکنر استوک خود را خریداری کنید. در مجموعه اطلس پرینتر کاملترین مجموعه و متنوع ترین مدل های اسکنر استوک را می توانید مشاهده کنید. تمامی دستگاه های اسکنر استوک در حضور خریدار تست شده و علاوه بر این، مهلت تست نیز به مشتری داده می شود. علاوه بر این، گارانتی معتبر اطلس پرینتر نیز برای اسکنرهای استوک ارائه می شود. اسکنرهای استوک ارائه شده توسط اطلس پرینتر همگی استوک اروپا هستند و شما می توانید با خیال راحت دستگاه های کم کارکرد را خریداری کنید. 

اگر نیاز به مشاوره خرید دارید، می توانید با شماره 45277-021 تماس بگیرید و با همکاران واحد فروش ما صحبت کنید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *