مقالات اسکنر

بهترین اسکنرهای سایز A3

بهترین اسکنرهای سایز A3

اسکنر، دستگاهی است که به صورت نوری، تصاویر، متون یا دست نوشته‌ها را اسکن می‌کند و به فایلی دیجیتالی تبدیل می‌کند. تصاویر تولید شده می‌توانند در کامپیوتر ذخیره شوند و با استفاده از برنامه‌های نرم افزاری مشاهده یا ادیت شوند. مدل های مختلفی از اسکنرها با رزولوشن‌های متفاوت در بازار موجود هستند. در دنیای انتقال الکترونیکی اطلاعات و دیتا، اسکن به عنوان مقرون به صرفه‌ترین، مطمئن‌ترین و باکیفیت ترین راه ها برای انتقال تصاویر در نظر گرفته می‌شود. اسکنر، دستگاه ورودی است و به سیستم کامپیوتری وصل می شود که قادر خواهد بود تصاویر و متون را از روی کاغذ اسکن کند.

برای انتخاب اسکنر معیارهای بسیار زیادی وجود دارد. به طور مثال سرعت اسکن، برند تولید کننده دستگاه اسکنر، رزولوشن اسکن، تکنولوژی اسکن و موارد زیاد دیگری ممکن است برای کاربران مهم باشد و بر اساس آن ها اقدام به انتخاب و خریداری دستگاه اسکنر کنند. اما یکی از مهم ترین پارامترهایی که برای کاربران اهمیت دارد، سایز اسکن است. در این مقاله قصد داریم بهترین اسکنرهای سایز A3 را معرفی کنیم تا اگر به دنبال انتخاب بهترین اسکنرهای سایز A3 هستید بتوانید با استفاده از این راهنما انتخاب خود را انجام دهید.

 

اسکنر A3 چه کاربردهایی دارد؟

اسکنرهایی که قادر به اسکن سایز A3 هستند عموما برای مصارف اداری و بایگانی مورد استفاده قرار می گیرند و معمولا اسکنرهای حرفه ای اسناد هستند. با توجه به اینکه سایز A3 برای استفاده عموم رایج نیست به همین دلیل اینگونه اسکنرها در مصارف خانگی کاربرد زیادی ندارد. توجه داشته باشید که اینگونه اسکنرها سایز های کوچکتر از خود یعنی A4، A5، A6 را پشتیبانی می کنند. بنابراین نگران سایزهای دیگر نباشید و حداکثر سایز خود را در نظر بگیرید.

اسکنرهای سایز A3 بزرگترین سایز را در میان اسکنرهای بایگانی و اداری دارند. اما اگر نیاز شما برگه هایی بزرگتر از این سایز است، باید به سراغ انتخاب از میان مدل های اسکنر طولی کنید. همچنین اگر به دنبال خرید اسکنری با سایز کوچکتر از A3هستید می توانید مقاله ما در اطلس مگ را بخوانید که اسکنرهای سایز A4 را معرفی کرده ایم.

چرا باید اسکنر حرفه ای A3 تهیه کرد؟

بسیاری از کاربرانی که به دنبال اسکنرهای سایز A3 هستند افرادی هستند که عمل اسکن را به صورت حرفه ای نیاز دارند، به همین دلیل توصیه نمی شود سراغ ماشین های اداری چند کاره بروند. اینگونه دستگاه ها که معمولا عمل پرینت، اسکن و کپی را انجام می دهند عموما قیمت پایین تری نسبت به خرید 3 دستگاه با هم دارند. اما باید توجه داشت اینگونه دستگاه ها برای استفاده حرفه ای طراحی نشده اند. اگر کار اسکن شما به صورت ماهانه یا روزانه سنگین است قطعا این مدل دستگاه ها پاسخگوی نیاز شما نیستند.

چرا باید اسکنر حرفه ای A3 تهیه کرد؟

انواع اسکنر سایز A3

اسکنرها در دو نوع فلت و فیدر در بازار موجود هستند:

  • اسکنرهای فیدر A3 گزینه مناسبی برای کاربرانی هستند که حجم اسکن زیادی از پرونده ها را در دستور کار خود دارند. از طریق این اسکنر امکان اسکن اسناد چند صفحه ای با سرعت زیاد، بدون اینکه نیازی به تغذیه تک صفحه ای باشد وجود دارد. به همین دلیل سطح بهره وری در دفتر شما افزایش می یابد.
  • اسکنر فلت A3 با قرار دادن کاغذ روی پنل اسکن کار می کند. اگرچه اسکنرهای فلت قادر به اسکن اسناد با کیفیت بالاتری هستند، اما زمان بیشتری را از شما میگیرند زیرا نمی توانند به سرعت اسکن کنند.

انواع اسکنر سایز A3

بهترین اسکنر A3 کانن

اسکنر کانن یکی از بهترین دستگاه های موجود در بازار است. این کمپانی مدل های متنوع و خوش قیمتی را روانه بازار کرده که در بازار ایران از فروش خوبی برخوردار است. در ادامه دو مدل از اسکنرهای سایز A3 از این برند با قیمت اقتصادی و سه مدل اسکنر با قیمت بالاتر و البته دستگاه های حرفه ای به شما معرفی خواهیم کرد.

 

اسکنرهای اقتصادی A3 کانن:

اسکنر کانن مدل DR-6030C

اسکنر کانن DR-6030C برای مصارف اداری با حجم کاری بسیار بالا طراحی و تولید شده است. سایز اسکن این دستگاه اسکنر A3 است و قابلیت اسکن به صورت دورو را دارد و سرعت اسکن آن نیز 80 برگ در دقیقه است. این مدل به رزولوشن 600 dpi و سیستم تغذیه خودکار مجهز شده است و ظرفیت 100 برگی دارد.

 

اسکنر کانن مدل imageFORMULA DR-M1060

اسکنر سری DR-M1060 از فناوری اسکن CIS استفاده می کند و قابلیت اسکن در سایز حداکثر A3 را دارد. این دستگاه اسکنر با قابلیت اسکن دورو و تغذیه کننده اتوماتیک برای محیط های اداری و سازمانی با حجم کاری بالا گزینه ای مناسب است. وضوح اپتیکال اسکن این دستگاه 600dpi است و می تواند در هر دقیقه 60 برگ را به صورت سیاه و سفید و رنگی اسکن کند.

 

اسکنرهای پیشرفته A3 کانن:

اسکنرهای پیشرفته A3 کانن

اسکنر کانن مدل DR-X10C

اسکنر مدل DR-X10C از برند کانن یک قابلیت اسکن اسناد در حداکثر سایز A3 را دارد که تصاویر را به صورت سیاه و سفید و رنگی با فناوری اسکن CIS اسکن می کند که برای استفاده اداری و بایگانی ایده آل است. این مدل می تواند 130 صفحه در دقیقه را اسکن کند. اسکنر کانن DR-X10C با رزولوشن 600dpi و قابلیت های کاربردی بهبود تصویر، تقویت متن و حذف رنگ یکی از بهترین انتخاب ها برای شما است.

 

اسکنر کانن مدل DR-G1100

اسکنر کانن مدل imageFORMULA DR-G1100 جزو اسکنرهای حرفه ای و بایگانی است. با استفاده از این دستگاه، می توان اسنادی تا حداکثر سایز A3 را به سادگی اسکن کرد. شما می توانید با سرعت ۱۰۰ برگ در دقیقه به صورت رنگی و سیاه و سفید با این دستگاه اسکن کنید. عمق اسکن ۲۴ بیتی، سرعت بالا، امکان اسکن دورو از مهم ترین ویژگی های این اسکنر است. از دیگر قابلیت های این اسکنر کانن می توانیم به امکان کشش کارت های بانکی تا ضخامت ۱٫۴ میلیمتر، امکان اسکن رنگی و دورو و فیدر خودکار با ظرفیت ۵۰۰ برگ اشاره کرد.

اسکنر کانن مدل DR-G1130

اسکنر CANON DR-G1130 از فناوری اسکن CIS استفاده می کند و می تواند در سه حالت رنگی ،خاکستری و سیاه و سفید اسکن را انجام دهد. سایز اسکن برای این دستگاه کانن  A3 بوده و سرعت آن 130 برگ در دقیقه است. از دیگر قابلیت های اسکنر کانن DR-G1130 اسکن تا طول 3000 میلی متر است که با وجود این ویژگی به راحتی می توانید نقشه را هم اسکن کنید.

 

بهترین اسکنر A3 کداک

اسکنر کداک از با کیفیت ترین دستگاه های بازار جهانی است. کداک برندی شناخته شده و معتبر در تولید اسکنر است که دستگاه های آن با وجود قیمت بالایی که دارند فروش بسیار خوبی دارند و بسیاری از کاربران با توجه به کیفیت دستگاه های ساخت کداک به دنبال خرید اسکنر ساخت این برند هستند. در ادامه سه مدل از اسکنرهای سایز A3 از برند کداک با قیمت اقتصادی و دو مدل اسکنر با قیمت بالاتر و البته دستگاه های حرفه ای به شما معرفی خواهیم کرد.

 

اسکنرهای اقتصادی A3 کداک:

اسکنرهای اقتصادی A3 کداک

اسکنر کداک مدل i3400

اسکنر کداک i3400 با عملکرد بی نظیر خود، می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای ادارت و بایگانی ها باشد. توان اسکن 20.000 صفحه در روز و قابلیت اسکن 90 برگ به‌صورت 2 رو در دقیقه و یا 180 صفحه در دقیقه به این معنی است که این دستگاه به‌تنهایی می‌تواند بار سنگین کاری شما را در اداره به دوش بکشد.

 

اسکنر کداک مدل i3200

اسکنر کداک i3200 با ظرفیت 250 برگی ورودی کاغذ با سرعت اسکن 50 برگ و یا 100 صفحه (به‌صورت دورو) پاسخگوی نیازهای اسکن برای بایگانی های بزرگ است. این مدل به‌صورت میانگین روزانه می‌تواند حدود 20000 صفحه را پشتیبانی کند. همچنین کیفیت اسکن این دستگاه رزولوشن dpi 600 است. 

 

اسکنر کداک مدل i1420

اسکنر مدل کداک i1420 در هر دقیقه 60 برگ رنگی و سیاه و سفید  را با رزولوشن 1200 dpi می تواند اسکن کند. با این مدل اسکنر کداک به صورت روزانه می توانید 10000 برگ را اسکن کنید. i1420 دارای تکنولوژی ccd است که با کمک سنسوری که دارد می تواند اسناد رنگی را با کیفیت عالی اسکن کند.

 

اسکنرهای پیشرفته A3 کداک:

اسکنر کداک مدل i3450

اسکنر کداک مدل i3450 ، از تولیدات حرفه‌ای شرکت بزرگ کداک است که دارای قابلیت اسکن دورو، تغذیه خودکار ADF و اسکنر تخت (Flatbed) است که آن را مناسب سازمان‌ها، محیط‌های اداری و تجاری بزرگ می کند. اسکنر کداک i3450 با سرعت 90 صفحه یک رو و 180 صفحه دو رو و حداکثر میزان اسکن روزانه 20000 برگ می‌تواند یک اسکنر اداری حرفه ای اسناد به شمار ‌رود. این دستگاه قابلیت اسکن کاغذ A3 را نیز دارد.

 

اسکنر کداک مدل i4250

اسکنر کداک i4250 با سرعت اسکنی برابر با 110 برگ در دقیقه و فناوری تغذیه‌ی خودکار ADF، آن را مناسب ادارات پر کار می کند. سینی ورودی این مدل دارای ظرفیت 500 برگی است. این مدل به‌ طور میانگین روزانه می‌تواند حدود 40000 صفحه را پشتیبانی کند. همچنین کیفیت اسکن این دستگاه رزولوشن dpi 600 است. 

 

بهترین اسکنر A3 فوجیتسو

این برند ژاپنی موفق که در ایران هم شناخته شده است، بهترین دستگاه های بازار را تولید می کنند. اسکنر فوجیتسو از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. دستگاه های ساخت این برند ماندگاری طولانی دارند و نیاز به تعمیرات پایینی دارند. در ادامه دو مدل از اسکنرهای سایز A3 از برند فوجیتسو با قیمت اقتصادی و دو مدل اسکنر با قیمت بالاتر و البته دستگاه های حرفه ای به شما معرفی خواهیم کرد.

 

اسکنرهای اقتصادی A3 فوجیتسو:

اسکنر فوجیتسو Fi-6770 

اسکنر فوجیتسو Fi-6770 اسکنری بسیار پر قدرت است که برای کارهای بایگانی اسکن بسیار مناسب است. سرعت این اسکنر 90 برگ در دقیقه و 180 صفحه (دورو) در دقیقه است. این مدل تصاویر و اسناد را با دقت (رزولوشن) 600 DPI اسکن می کند و دارای ظرفیت 200 برگ در قسمت ADf است.

 

اسکنر فوجیتسو مدل Fi-6670

اسکنر فوجیتسو مدل FI-6670 برای استفاده در ادارات با بار کاری سنگین مناسب است. رزولوشن خروجی این دستگاه 600dpi که بسیار مناسب بوده و ظرفیت این دستگاه برای دریافت کاغذ 200 برگ است. سرعت 6670 این اسکنر در یک دقیقه 90 برگ سیاه و سفید و 80 برگ رنگی است. این دستگاه قابلیت اسکن دورو را نیز دارا است و قادر است تا 15000 برگ در روز را اسکن کند.

 

اسکنرهای پیشرفته A3 فوجیتسو:

اسکنرهای پیشرفته A3 فوجیتسو

اسکنر فوجیتسو مدل FI-7480

اسناد کاغذی خود را به داده های الکترونیکی مفید در یک فلش توسط اسکنر هوشمند Fujitsu 7480 تبدیل کنید این اسکنر پیشرفته و کاربردی توسط شرکت فوجیتسو تولید و عرضه شده است. سرعت بالای اسکن تا چاپ 80 برگ در دقیقه، باعث افزایش بهره وری کارهایتان می شود از دیگر ویژگی های Fujitsu 7480 ارائه اتوماسیون و اعتماد مورد نیاز برای اسکن کارها و برنامه هایتان با کیفیت بالا میتوان اشاره کرد. اسکنر Fujitsu 7480 با عملکرد هوشمند برای بهبود و انجام بهتر اسکن های دسته ای مناسب بوده و با دارا بودن ویژگی تشخیص اسناد، برای برچسب ها و ذخیره سند ها مناسب می باشد.

 

بهترین اسکنر A3 اچ پی

اچ پی یکی از برندهای شناخته شده و معروف در طراحی و ساخت اسکنر است که محصولات آن تنوع بسیار بالا، طراحی شیک و کاربردهای مفیدی دارند که موجب فروش بالای آن در جهان شده است. اسکنر اچ پی از پرفروش ترین های موجود در بازار است.

بهترین اسکنر A3 اچ پی

اسکنر 9000 اچ پی HP L2712A

اسکنر 9000 اچ پی دارای سرعت اسکن رنگی و سیاه و سفید 60 برگ در دقیقه است و حداکثر رزولوشن آن 600*600 dpi است و روزانه تا 5000 برگ را می تواند اسکن کند. ظرفیت سینی کاغذ در این مدل تا 150 برگ است و قابلیت اسکن دورو دارد.

 

اسکنر اچ پی مدل N9120 

اسکنر اچ پی مدل N9120 از نوع Flatbed-ADF است و قابلیت اسکن سیاه و سفید و رنگی اوراق در ابعاد A3 را دارد. سیستم تغذیه خودکار ADF تعبیه شده در این اسکنر دارای ظرفیتی برابر با 200 برگ است. این دستگاه 50 برگ در دقیقه را می تواند اسکن کند.

 

بهترین اسکنر A3 ای ویژن

اسکنر ای ویژن در مدل‌های متنوع در بازار موجود است. این کمپانی اسکنرها را به صورت حرفه ای برای ادارات و سازمان ها با حجم کاری بالا تولید کرده است. کاربران مختلف با توجه به نیاز و انتظارات خود می‌توانند مدل مورد نظر خود را از میان مدل های متنوع آن انتخاب کنند.

اسکنرهای اقتصادی A3 ای ویژن:

اسکنرهای اقتصادی A3 ای ویژن

 اسکنر ای ویژن مدل AD6090

اسکنر ای ویژن مدل AD6090  قادر است اسناد و مدارک را با استفاده از تکنولوژی اسکن (CIS) و با سرعت 90 برگ در دقیقه در حالت تک رو و 180 برگ در دقیقه در حالت دورو در هر دو اسکن رنگی و سیاه و سفید تحت رزولوشن های مختلف 200 و 300 dpi در سایز حداکثر A3 اسکن کند. ظرفیت سینی ورودی کاغذ در این اسکنر 150 برگ است.

 

اسکنر ای ویژن مدل AV5400 

اسکنر ای ویژن مدل AV5400 با سرعت اسکن سیاه‌ و سفید 50 برگ در دقیقه و رنگی 30 برگ در دقیقه با 300 dpi میتواند انتخاب خوبی برای ادارات با حجم کاری متوسط باشد. در این دستگاه فناوری تغذیه‌‌ی خودکار ADF به کار رفته است. حجم سینی 50 برگی و قابلیت اسکن دو رو در این مدل باعث آسان شدن کار اسکن شده است.

 

اسکنرهای پیشرفته A3 ای ویژن:

اسکنرهای پیشرفته A3 ای ویژن:

اسکنر ای ویژن مدل AD8120U

اسکنر ای ویژن مدل AD8120U با سرعت 120 سند یکرو و 240 تصویر دورو سیاه و سفید و رنگی می تواند پاسخگوی نیازهای سنگین اداری شما باشد. این دستگاه قابلیت اسکن دورو و سیستم تغذیه اتوماتیک اسناد (ADF) است و رزولوشن 75 تا 600 dpi را پشتیبانی می کند.

 

اسکنر ای ویژن مدل AD8100

اسکنر ای ویژن مدل AD8100 با سرعت 100 صفحه یکرو و 200 تصویر دورو سیاه و سفید و رنگی است که امکانات مناسبی برای استفاده های سنگین اداری دارد. این مدل دارای سیستم تغذیه اتوماتیک اسناد ADF با رزولوشن 75 تا 1200 dpi است.